Vertrek naar Amerika

7 november 2017 - Badhoevedorp, Nederland

We zijn vanochtend al vroeg naar Schiphol vertrokken en kwamen rond zeven uur daar aan. We hebben wat gegeten en gedronken en zijn toen naar de bagage check-in gegaan. De controle voor het reizen naar de VS is behoorlijk aangescherpt. Een dubbele controle waarbij vragen werden gesteld. (Is de tas door jezelf ingepakt, heb je de bagage voortdurend bij je gehouden, heeft iemand aan je gevraagd om iets van hem/haar mee te nemen). Daar zijn we goed doorgerold. Daarna inchecken bij de gate waar Raoul geselecteerd werd voor een extra controle. Alles werd gecheckt, gescand, gefouilleerd. En een rood lampje gaf een melding. Dus schoenen uit, tas leeggehaald. bleek een nieuw aangeschaft boekje de melding te geven. Ongeveer als laatste het vliegtuig in. Maar we vliegen, op naar Amerika. Na een acht uur lange vlucht zijn we op Detroit Airport aangekomen. Met een overstaptijd van 1.50 zou dat toch niet zo lastig moeten zijn. Maar als binnenkomende reizigers van de verenigde staten mag je eerst even kennismaken met de douane. Paspoort scannen en een gesprek met de douanier (een vriendelijke dame deze keer) over het doel van de reis. Dat neemt weer enige tijd in beslag. Ook moet je je koffer zelf ophalen om deze vervolgens 100 meter verderop weer op inname band te zetten. Dan door de tassencontrole en de metaaldetectorpoortjes, waar het weer lekker druk is. En snel kijken waar onze gate is. Het boarden is al begonnen, het is 14 .45 en het vliegtuig staat gepland om om 15.00 te vertrekken. We moeten een stukje door de gangen van het vliegveld om daar met een treintje naar onze gate gebracht te worden. Maar na een beetje rennen en vliegen, toch onze vlucht gehaald. Nu vliegen we door naar Orlando (2.50 uur) en komen na een turbulente vlucht rond 17.40 plaatselijke tijd aan. Hier kunnen we zonder controle vervolgen naar de bagage uitgifte band. Nu naar de balie van het autoverhuurbedrijf om onze auto af te halen. Met een riante Ford Expedition vervolgen we onze reis naar het hotel. Het is wel weer even wennen aan het verkeer in Florida en dit navigatie systeem. Ingecheckt en op zoek naar een restaurant (het is in Amerika tijd voor een diner, dus doen we dat ook maar) in de buurt zit een Japans restaurant waarbij de kok aan tafel je maaltijd bereid. Lekker gegeten, al was het wel meer dan we opkonden. Bijna 24 uur in touw, want de tijd in Nederland is nu vier uur in de ochtend, dus snel naar het hotel om een goede nacht te maken.