Mensen ontmoeten

16 november 2017 - Bay Harbor Islands, Florida, Verenigde Staten

Op donderdag hebben we een bezoek aan George Sosa van Alec Bradley op ons programma staan. We hebben wat croissants en muffins bij de bistro gehaald, ons ontbijt voor vertrek. Het Alec Bradley warehouse is gelegen in Hollywood/Fort Lauderdale, dit ligt op een half uurtje van ons appartement. Er is veel verkeer op de Interstate 95 en ze rijden er af en toe als idioten. De verkeersregels in Amerika zijn anders dan bij ons net als het wegennet. De auto's halen je links en rechts in. De afslagen kunnen zowel links als rechts voorkomen. En hij wegen met zo'n vier tot zes rijbanen moet je wel alert zijn dat je op de juiste rijbaan rijdt. We zien nog wel een iemand die vier banen moet doorkruisen om nog een afslag te halen. En gelukkig gaat dat tot nu toe goed. We komen aan bij George en worden ontvangen met een kop koffie en een sigaar. We worden het pand doorgeleid en voorgesteld aan de medewerkers en we zien een enorm pakhuis van waaruit Alec Bradley de Amerikaanse markt bevoorraad. Ze slaan ook voor enkele andere merken wat sigaren op. Er is ook een ruimte waar de communicatie/vormgeving wordt verzorgd. Hier staat een grote plotter waar ze affiches voor evenementen drukken of sigarenbandjes voor speciale gelegenheden (huwelijk of geboorte). George geeft ons nog wat suggesties voor restaurants. Na het bezoek rijden we terug naar Miami. We zien hier de vliegtuigen erg laag over de snelweg vliegen, Fort Lauderdale airport ligt vlakbij. We eten bij Antonio's fire cured pizza. We bestellen een heel grote pizza die in acht stukken wordt verdeeld. Daarna gaan we terug naar ons appartement. Later op de middag lopen naar Hardings Ave, een winkelstraat slechts enkele minuten lopen vanaf ons appartement. Er zijn ook veel restaurants. We eten bij the Greek Place, een klein familie restaurant. Als we zitten te wachten houd een van de klanten die komt afhalen een heel verhaal tegen ons. Hij draagt een petje van een Korea veteraan. Hij heeft veel gereisd en is ook in Holland geweest. Het meest onder de indruk was hij van Antarica. Hij maakt wat grapjes en zegt dat bij zijn bestelling op onze rekening heeft laten zetten en vertrekt. Ondertussen is ons eten klaar en we hebben hier heerlijk gegeten. We bestellen nog wat baklava. Daarna lopen we terug richting ons appartement. We gaan nog even binnen bij Mike's Cigars. Daar is een Aston evenement. Er zitten wel wat mensen maar het is er niet druk. We gaan zitten met een sigaar en hebben leuke gesprekken met de twee vertegenwoordigers van Aston. Nha Kim kent George ook. Ze heeft een schattig klein hondje dat een zonnebril heeft gekregen van 'uncle George'. Ze rijdt een cabrio waarbij hij deze draagt. Aan het eind van de avond wisselen we namen/contact gegevens uit. De wereld is klein, wie weet komen we elkaar nog eens tegen.