Tampa

8 november 2017 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

We hebben op woensdag Tampa bezocht. We zijn hier eerder geweest bij een winkeltje van Fuente, die hier lokaal haar sigaren verkoopt. Maar deze keer zijn we ook door Ybor City gelopen. Dit is een wijk/straat die bol staat van de sigarenhistorie. Er zijn veel winkels waar ter plekke sigaren worden gerold. Een roller/rolster produceert zo'n 125 handgerolde sigaren op een dag. Dat vertelde de verkoper in deze winkel. Er wordt ook Cuban coffee gemaakt. Dit is een lekkere sterke koffie, in tegenstelling tot de Amerikaanse koffie. Bij de winkeltjes zijn ook comfortabele fauteuils zodat je er een sigaar kunt roken. We hebben geluncht bij Akropolis, een Grieks restaurant met voortreffelijke gerechten. Na onze wandeling door Ybor City gaan we naar Davidoff of Geneva. Onze navigatie herkent een adres en zo reizen we naar Davidoff in St. Petersburg. Als we er aankomen vermoeden we al dat dit geen publieke locatie is. Bij de receptie informeren we hiernaar. En inderdaad, de Davidoff of Geneva winkel/rooklounge is in Tampa. Dus vervolgen we onze reis, met een rit over een lange brug die Tampa Bay en Old Tampa Bay doorkruist. Bij de winkel aangekomen zoeken we een sigaar uit om lekker in de lounge met een drankje erbij te gaan zitten. Gelukkig rijdt Willem en hoeft hij zich niet te laten verleiden door de whisky's op de kaart. (Ook beter voor het vakantie budget). Terwijl we er zitten krijgen we een berichtje van Tony, een kennis die we eerder hebben ontmoet bij Epic Heeft, hij had ons wel kunnen vergezellen. Het verkeer is nu erg druk en het lukt hem niet meer om alsnog te komen. Maar we treffen elkaar dit weekend bij een nieuwe editie van Epic Herf. Op aanraden van Tony zoeken we een restaurant in de buurt om de verkeersdrukte te vermijden. Het wordt Del Frisco’s Grille, opnieuw heerlijk gegeten. Wel moeten we wennen aan Amerikaanse porties.
We gaan terug naar ons hotel, het is nog een aardige rit. Maar we kijken terug op een mooie dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade