Druilerige dag in Miami

15 november 2017 - Boynton Beach, Florida, Verenigde Staten

De weersverwachting voor vandaag is wat minder, bewolking en regen. Temperatuur is overigens prima. We lopen twee straten verder en komen bij Bistro & Bakery. Een Frans restaurant waar we brunchen. Daarna gaan we naar het Ipic theater en gaan naar de film Thor. Deze bioscoop is bijzonder. Er zijn standaard comfortabele leren stoelen. Maar als je iets extra wilt betalen kun je de extra comfortabele verstelbare leren stoelen (met een dekentje en service van de bar) kiezen. We zijn de enige drie in de bioscoopzaal. Na de film reizen we af naar Boynton Beach. We hebben gedaan dat daar deze avond een event is. We eten vooraf wat in een eenvoudig Vietnamees restaurant. De gerechten zijn weer heerlijk. We lopen terug naar Smoke Inn en zoeken een sigaar uit om de humidor. We zijn wat vroeg voor het even maar we kunnen hier gewoon gaan zitten. Als zitten te roken komt Pedro Gomez (Drew Estate) binnen. Hij ziet ons direct en komt ons begroeten. Er wordt een tafel ingericht met sigaren en gadgets van Drew Estate. Ze gaan namelijk een verloting houden voor de gadgets. Raoul gaat nog met Pedro op de foto. Hij is begin november met Willem bij sigarenspeciaalzaak de Oude tijd in Utrecht geweest. Daar kreeg hij een aansteker mee om op een plek in Florida hier een foto mee te maken en die aan hen te sturen. Pedro hoort hiervan en weet wel een goede pose. Later kiezen we nog een sigaar van Drew Estate. In deze bar zitten ook wat vaste klanten te pokeren. Pedro komt nog een tijdje bij ons zitten en er hebben leuke gesprekken. Hij heeft net een huis in Miami gekocht die hij door mensen uit Nicaragua heeft laten renoveren. Het wordt al wat later en vragen wanneer de verloting begint. We moeten nog een uurtje terugrijden en willen zo gaan. Ik vraag ook aan Pedro of hij de stroopwafels lekker vond die we hem vorig jaar in Nicaragua hebben gegeven. Hij reageert erg enthousiast, 'those cookies were great.' Daar had ik op gerekend, want ik heb nog wat voor hem meegenomen. Pedro heeft voor ons ook nog wat goodies uitgezocht. Het is weer veel te gek, maar we zijn er erg blij mee. Tijd voor ons vertrek, morgen weer een dag.