Epic - dag 2

11 november 2017 - Summerfield, Verenigde Staten

We hebben overnacht in de Comfort Suites in The Villages. We gaan in het hotel ontbijten. Het is altijd leuk om naar de mensen te kijken die ook in het hotel verblijven. The Villages schijnt populair te zijn voor gepensioneerden. Er zijn vele golfbanen en er schijnen vele activiteiten georganiseerd te worden in deze plaats. Als je door deze plaats rijdt ziet het er ook erg mooi uit. We gaan al vroeg naar Leigh en Larry. Ik rijdt voor het eerst in onze huurauto. Het verkeer in Orlando was me te druk, maar hier wil ik het wel proberen. We rijdende automaat wat ook enven wennen is. Maar het gaat goed en we zijn weer gearriveerd. Johnathan en Jason zijn ook al aanwezig, ze logeren bij Leigh en Larry. Johnathan is verantwoordelijk voor de BBQ/rookoven en heeft deze al aangestoken. Op zaterdag is het traditioneel BBQ avond, met heerlijke brisket, op Vetrans Day. Vandaag komen er meer leden van het sigarenforum Assylum. Dat is de 'connectie' van de aanwezigen. De Epic Herf wordt al voor de 11e keer gehouden. Een topopkomst voor Epic was 60 deelnemers. De laatste jaren komen er wat minder mensen. Het gaat wat op en af qua aantal deelnemers, dit jaar zijn er zo'n 15 personen. Halverwege de middag ontvang ik van mijn zoon Gerrit Willem een sms dat ik even WiFi moet zoeken voor een Whatsapp bericht. Ik heb snel een internetbundel geactiveerd en zie het bericht. Mijn moeder heeft een tia gehad en is opgenomen in het ziekenhuis. Ze had wat onsamenhangende spraak wat het signaal was. Dat bericht hakt er flink in. We zijn ontdaan. Mijn vader geeft baan dat het geen reden is om hiervoor terug te komen. De situatie lijkt stabiel te zijn. Het is vreemd om zover weg van hen te zijn als dit gebeurt. Dat we nu bij Epic zijn is ook wel fijn. Deze groep mensen zijn heel hartelijk, ze noemen zich Epic famiy. Leigh en Larry zijn op de hoogte van het bericht en zijn ons tot steun. Dit samenzijn geeft ons de afleiding die we nu wel kunnen gebruiken maar mijn ouders zijn in mijn gedachten.
We spelen even later met vier vrouwen een spel. Je moet proberen een zakje met vulling op een plaat te gooien of in het gat in de plaat. Het is een leuk spel om te doen. Er worden vele sigaren gerookt, geruild en 's avonds houden de mannen een pass tru. Iedereen heeft een sigaar. De sigaar gaat rond en ieder neemt een teug. Dit gaat een tijdje goed, maar sommigen haken af. Van te veel sigaar kun je 'groen zien' en is frisse lucht en cola (veel suiker) de remedie om weer bij te trekken. We zitten 's avonds nog een tijdje bij het vuur en gaan daarna terug naar het hotel.