Everglades

17 november 2017 - Bay Harbor Islands, Florida, Verenigde Staten

Op vrijdag gaan we naar de Everglades. Daarvoor moeten we een uurtje rijden maar het verkeer in Miami is weer hectisch. We gaan onderweg eten, ditmaal bij Yambo een Nicaraguaans restaurant. Willem is in 2011 hier ik geweest met Ferdinand en René. Er is een beperkte ontbijt kaart dus we vragen wat de serveerster ons zou aanraden. Dat wordt een plateau met diverse gerechten. Het bestaat uit rijst met bonen, verschillende soorten vlees, gebakken banaan, bananenchips en pasteitjes. En nog wat dingen waarvan ik niet weet wat het is. Het is een hele hap zo vroeg op de ochtend maar het smaakt voortreffelijk. Dan gaan we door naar het Everglades Safaripark. We maken een tour door het moeras en komen enkele alligators tegen. De 'ranger' vertelt een en ander. Er zijn op het moment minder dieren te zien door orkaan Irma. Het waterpeil is hoger waardoor alligators minder zichtbaar zijn en de trekvogels niet in het gebied zijn gekomen. Er zijn veel bomen omgewaaid. Na de boottocht wordt door een andere ranger nog een demonstratie met alligators gegeven. De dieren zijn erg mak en vallen mensen in principe niet aan. Als er iets voor hun bek komt dan happen ze wel. Hij demonstreert dit door een stokje voor de bek van de alligator te houden. Deze valt met een klap dicht. Er is ook een kleine alligator waar mensen mee op de foto kunnen. We eten nog een ijsje bij het naastgelegen restaurant en rijden dan terug naar Miami. 's Avonds lopen we weer naar Hardings Ave en eten bij Sushi Republic. Het eten met stokjes blijf ik lastig vinden. We lopen de straat nog door en halen wat boodschappen bij Publixs. En gaan daarna terug naar het appartement.