De reis naar Amerika

12 april 2023 - Schiphol, Nederland

Donderdag 6 april
We zijn naar Amsterdam gebracht door mijn schoonouders en hebben ingecheckt  in het Ramada hoteL. We hebben een korte wandeling (in de regen) gemaakt en hebben lekker gegeten bij een Indisch eettentje Selera Anda.

Vrijdag 7 april
De dag werd gestart met het bericht dat onze vlucht geannuleerd was. We zijn ongeboekt naar zaterdag. Dit gaf aardig wat verwarring en we hebben dit uit laten zoeken bij de KLM deks. Daar was de boodschap dat de vlucht naar Pensacola was geannuleerd en daardoor onze hele reis was ongeboekt naar zaterdag, nog vroeger dan op vrijdag nl 8:35 uur. We hebben een nieuw hotel geboekt naast Schiphol en onze koffers daar gebracht. We zijn nog even teruggelopen naar Schiphol en hebben daar wat winkels bekeken en inmiddels was het lunch tijd. We hebben onze AirBNB geïnformeerd dat we een dagje later komen en proberen ook de info van de huurauto te vinden hoe het daar nu verder mee moet. Inloggen en omvielen lukt niet. Dus uiteindelijk maar gebeld. De auto moet binnen 24 uur afgehaald worden na het afgesproken tijdstip. Dat zou moeten lukken. Terug in het hotel CitizenM kunnen we naar onze kamer. Deze is ‘compact’ de futuristisch. Er staat een IPad die de bediening in de kamer regelt. Van het instellen van gekleurde verlichting, rolgordijnen en het bedienen van de TV die bij aanzetten de tekst welkom citizen Marrinda weergeeft. We eten sushi op onze kamer en maken het niet te laat. Morgen wordt een lange dag…

Zaterdag 8 april

De dag begint met opnieuw een tegenvaller, het vliegtuig heeft vertraging. We vertrekken 10:10 uur wat het overstappen in Pensacola krap maakt. We hebben aardig wat turbulentie en missen de  aansluitende vlucht gemist. De stewardess had in het vliegtuig al,voor ons uitgezocht of er vluchten zouden zijn na onze vlucht. Er waren er nog enkele waarbij het vliegtuig niet vol was, dus de conclusie was. We bereiken vandaag onze bestemming. Daar hadden we best wat twijfels over en zagen ons al hangen op het vliegveld van Atlanta tijdens de paasdagen.
Aangekomen op Atlanta AirPort ontvangen we van Delta Airlines een berichtje dat we zijn omgeboekt. De koffers moeten we zelf van de band halen en opnieuw op een bagage checken afgeven. We zijn naar een balie van Delta Airlines gelopen en hebben gevraagd of we nieuw boardingpassen nodig hebben.  Zonder problemen ontvangen we deze en gaan op zoek naar de gate. Er zijn veel matrozen bij deze gate die ook naar Pensacola moeten. Het inchecken start. Alle soorten passagiers mogen voor ons inchecken. First class, Delta silver- , gold-, en platina members, ga zo maar door. Uiteindelijk zijn wij bij de balie en gaan we onze boardingpass scannnen. Een rood lampje verschijnt. We kunnen niet inchecken. Iedereen gaat het vliegtuig in en de dame van de balie heeft assistentie aangevraagd. Ze heeft blijkbaar geen autorisatie om omgeboekte tickets in te checken. Er komt een medewerkers bij die met langgelakte nagels het toetsenbord bewerkt. het is haar gelukt om ons in te checken en we stappen ongeveer 10 minuten voor vetrek het vliegtuig in. De vlucht heeft een beetje turbulentie maar zodra we boven de wolken hangen dan is de lucht helder blauw. Aangekomen in Pensacola kunnen we door om onze koffers op te halen. We kijken bij de bagageband maar zien een dame bij een kantoortje met wat koffers staan. Daar staan onze ook bij. Blijkbaar hadden onze koffers de vlucht wel gehaald en waren eerder dan wij in Pensacola. Nu nog de auto afhalen en lopen naar de balie van de autoverhuur. Dat duurt niet lang, we berichten de AirBNB dat we er aan komen en gaan voor het laatste uurtje reizen van de dag. We zijn in een AirBnb bij vriendelijke mensen. Aangezien we kleine maaltijden hebben gehad in het vliegtuig gaan we er toch nog even op uit en eten bij Wanna Waffle (om 2:30 nl tijd :-(  ) Daarna gaan we uitgeput naar bed.